نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3161
-
الف
+

«بی بی» سریال «قصه های مجید» چگونه بازیگر شد؟

«کیومرث پوراحمد» در یک مصاحبه از نحوه انتخاب کرکتر«بی بی» در سریال «قصه های مجید» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «کیومرث پوراحمد»، در گفت‌وگویی، ماجرای جالب انتخاب مادرش «پروین‌دخت یزادانیان» برای نقش «بی‌بی» در سریال «قصه‌های مجید» را توضیح داد.

وی عنوان کرده است: داستان به این شکل بود که ما «مهدی باقربیگی» بازیگر کرکتر«مجید» را انتخاب کرده بودیم و فقط بازیگر نقش بی‌بی مانده بود. مادر من برای انتخاب نقش بی‌بی با همسایه‌ها صحبت می‌کرد و ما از آن‌ها تِست بازیگری می‌گرفتیم.

این کارگردان ایرانی در ادامه اظهار کرد: یادم می‌آید یک روز یکی از خواهرانم به من گفت مادرمان تمام آن فاکتورهایی که برای این نقش درنظر گرفته ای را دارد چرا از او استفاده نمی‌کنی؟

وی ادامه داد: این‌ در حالی بود که مادر من عاشق سینما بود؛ هفته‌ای دو سه بار به سینما می‌رفت، همه سریال‌های تلویزیون را می‌دید و در آشپزخانه‌اش یک رادیو داشت که دائم قصه‌ها را گوش می‌کرد، کتاب زیاد می‌خواند و کتاب قصه‌های مجید را هم چندبار خوانده بود.

پوراحمد ادامه داد: با یک کمره کوچک مادرم را به خانه‌ای که انتخاب کرده بودیم به همراه مجید بردیم و به او گفتم قصه خواب‌نما را بگوید و ما فلمبرداری کردیم و متوجه شدم که مادرم برای این نقش بسیارخوب است و به این شکل بود که بی‌بی قصه‌های مجید انتخاب شد.

ساخت سریال «قصه‌های مجید»، در سال ۱۳۶۹ خورشیدی آغاز و در اوایل دهه ۷۰ خورشیدی، نشر شد و به یک مجموعه تلویزیونی پر طرفدار تبدیل شد.

مجید با بازی مهدی باقربیگی و بی‌بی با بازی پروین‌دخت یزادانیان، دو شخصیت اصلی این سریال بودند.

داستان اصلی «قصه‌های مجید» به قلم «هوشنگ مرادی کرمانی»، در شهر کرمان می‌گذرد که کیومرث پوراحمد، رویدادگاه این سریال را به اصفهان منتقل کرد.

گفتنی است سریال خاطره انگیر «قصه های مجید» هر روز ساعت 16:00 به وقت تهران و کابل و 16:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر